Τετάρτη 6 Μαρτίου 2013



ΙΓΝΑΤΙΑΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ                                        Ξάνθη  6 - 3 - 2013 
Δάσκαλος του 14/θ Μ/κού                                                         Ενημερωτικό 5
Σχολείου Κενταύρου
Αιρετό μέλος του Υ.Σ.Μ.Ε.
Τηλ: 25410 24808/2544022140                                  Προς: Τους εκπαιδευτικούς
        6936814141                                                                     των Μ/κών Σχολείων
 Εmail: kostasig@sch.gr                                                           Α/θμιας Εκπ/σης

                                                                                                               Έδρες τους


Ή στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε

Στην τελευταία συνεδρίαση του ΥΣΜΕ εξετάστηκε το θέμα «Προσδιορισμός κενών οργανικών θέσεων».
Στην εισήγησή του ο Συντονιστής δεν συμπεριέλαβε τον πρόσθετο δάσκαλο στα πολυθέσια σχολεία.  Δεν γνωρίζω τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή την απόφαση, αλλά αυτό που γνωρίζω είναι ότι σήμερα τα σχολεία μας υπολειτουργούν, χωρίς εκπαιδευτικούς Αγγλικής Γλώσσας, Φυσικής Αγωγής και δασκάλους σε κάποιες περιπτώσεις.
Το  διαπιστώνουμε καθημερινά, από τις συγχωνεύσεις τμημάτων, το κλείσιμο σχολείων στο μέσο της σχολικής χρονιάς, τη λειτουργία σχολείων μόνο με τουρκόγλωσσο πρόγραμμα!!!, πράγμα που συμβαίνει για πρώτη φορά τα τελευταία δέκα χρόνια.
Βέβαια κάποιοι  φέρουν την ευθύνη για αυτόν τον ατυχή προγραμματισμό της φετινής σχολικής χρονιάς, αλλά με τη στάση τους δείχνουν ότι θέλουν αυτή η κατάσταση να έχει συνέχεια.
Στις μεταθέσεις 2010-2011  και 2011-2012,  το ΥΣΜΕ συνεδρίασε με την ίδια  σύνθεση και  κατά τον προσδιορισμό των κενών δεν τέθηκε θέμα για τον πρόσθετο δάσκαλο, τον οποίο συνυπολόγισαν στα κενά των παρακάτω πολυθέσιων σχολείων:
α) 2010-2011 Μάστανλη- Κομοτηνής 2ο – Κομοτηνής 4ο – Εχίνου -  Κενταύρου - Ξάνθης 2ο - Χρύσας
β)  2011-2012 Κενταύρου -  Μύκης
Δεν μπορώ να κατανοήσω αυτή την αλλαγή της στάσης των μελών του ΥΣΜΕ, αφού δεν είχαμε τον τελευταίο χρόνο καμιά νομοθετική τροποποίηση.
Ο νομοθέτης  θεσμοθέτησε την αναγκαιότητα του πρόσθετου δασκάλου  προκειμένου να πετύχει όπως φαίνεται και από τις παρακάτω διατάξεις, την πληρέστερη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
α)         Με το άρθρο 47 του  Ν.2413/1996, μπήκε ο πρόσθετος δάσκαλος  αρχικά στα 10/θέσια και πάνω.
β)         Με την Υ.Α. Δ4/575/19-8-1997 τοποθετήθηκε επιπλέον ένας δάσκαλος στα 6/θέσια μέχρι 9/θέσια σχολεία λόγω της ανάγκης που προέκυψε από τη θεσμοθέτηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών με το  Ν.2517/1997.
γ)         Για τα μ/κά σχολεία ισχύει και η Ζ2/182/1999 «Σύνθεση διδακτικού προσωπικού των Μ/κών Σχολείων»
Σε συνδυασμό των παραπάνω καθώς και του ωρολογίου προγράμματος προκύπτει η  αναγκαιότητα τοποθέτησης επιπλέον δασκάλου τόσο στο ελληνόγλωσσο όσο και στο τουρκόγλωσσο πρόγραμμα, αφού οι ώρες είναι για το  6/θ Μ/κό σχολείο 85 και 92 αντίστοιχα .
            Οι ώρες αυτές δεν είναι δυνατό να καλυφθούν από 3 και 3 εκπαιδευτικούς αντίστοιχα, όπως υποστηρίζει στην εισήγησή του ο Συντονιστής μειονοτικών σχολείων και διαπιστώνεται από τον αριθμό των εκπαιδευτικών που είναι σήμερα τοποθετημένοι στα πολυθέσια σχολεία.
Για παράδειγμα στο 8/θ Μ/κό Σχολείο Κομοτηνής 1ο, ο Διευθυντής εκπαίδευσης Ν. Ροδόπης δε δίνει τη θέση του πρόσθετου δασκάλου, αλλά έχει τοποθετήσει αυτή τη στιγμή οκτώ!!! δασκάλους αντί τέσσερις που πρέπει να είναι, σύμφωνα με τη θέση του, προκειμένου να λειτουργήσει το  σχολείο. Στο ίδιο σχολείο υπάρχει και η οργανική θέση του δασκάλου από το  Ολοήμερο.
Το ίδιο και στα  Μ/κά Σχολεία Ιάσμου, Λυκείου 1ο τα οποία λειτουργούν  με πέντε δασκάλους , ενώ είναι τοποθετημένοι οργανικά τέσσερις συμπεριλαμβανομένου και  την οργανική  θέση του Ολοήμερου. Το ίδιο γίνεται και στα υπόλοιπα πολυθέσια σχολεία.
 Όπως φαίνεται η τοποθέτηση του πρόσθετου δασκάλου κρίνεται απαραίτητη και αναγκαία προκειμένου να πετύχουμε την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των πολυθέσιων σχολείων. Αυτός άλλωστε πρέπει να είναι και ο ρόλος των μελών του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.
Στον τελευταίο ανακαθορισμό οργανικότητας χάθηκαν 52 οργανικές θέσεις. Δεν τους είναι αρκετές; Έχουν γίνει τέτοιες περικοπές σε άλλο τομέα; Γιατί θέλουν να τις αυξήσουν κι άλλο καταργώντας  τον  πρόσθετο δάσκαλο και δημιουργώντας νέα προβλήματα τόσο ως προς τη στελέχωση των σχολείων αλλά και την ανασφάλεια των εκπαιδευτικών, που θα μείνουν για πρώτη φορά χωρίς οργανική θέση;
Στην ψηφοφορία που ακολούθησε το ΥΣΜΕ αποδέχτηκε την πρόταση του Συντονιστή, να μη συμπεριληφθεί ο πρόσθετος δάσκαλος, με ψήφους 5 υπέρ και 4 κατά. Κατά της  πρότασης του Συντονιστή ήταν οι δυο αιρετοί, ο Αναπληρωτής Διευθυντής Εκπαίδευσης Ν. Ξάνθης και ο Αναπληρωτής της Προέδρου του ΠΥΣΠΕ Ν. Έβρου.
Για το θέμα ενημέρωσα τους Προέδρους των Συλλόγων μας. Μετά την τηλεφωνική επικοινωνία που είχαν με το Συντονιστή, ο Συντονιστής αποφάσισε να υποβάλλει ερώτημα στο Υπουργείο για το συγκεκριμένο θέμα και αναμένουμε απάντηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου